• De statistieken tegen DOVO zagen er voor GOES prima uit. Op de openingsdag van seizoen 2019-2020, het debuut van GOES in de zaterdag 3e divisie, werd in Veenendaal gewonnen met 2-3.
    Steve Schalkwijk (2x) en Mart de Kroo waren de doelpuntenmakers. De return op “Het Schenge” eindigde in een krappe 1-0 zege voor de thuisclub. Steve Schalkwijk werd de matchwinner.
    Alleen in de 1e kwalificatieronde van de TOTO KNVB-beker, op 21 september 2021, ging het mis.
    Na een 0-0 ruststand en een 1-0 voorsprong door Gianni Tiebosch, kantelde de stand. Een fraai schot in de kruising en een kopbaldoelpunt betekenden 1-2 en uitschakeling ……..

Onder prima weersomstandigheden vond er eerst een kleine ceremonie plaats.
    De ruimte vóór de kantine werd omgedoopt tot het “Hans Wisse plein”, ter nagedachtenis aan de onlangs plotseling overleden materiaalman, club-icoon en Lid van Verdienste, Hans Wisse.
    Zijn zus Addie onthulde, in het bijzijn van de familie én de volledige selektie en staf, het naambord.
    Of deze ”plechtigheid” het team stimuleerde, zullen we nooit weten, maar GOES kwam gemotiveerd uit de startblokken. Sylvio Hage kreeg in het strafschopgebied een flinke duw in de rug met twee handen, maar scheidsrechter Kraak weigerde te fluiten.
    Het spel golfde heen en weer en aan beide zijden bleven de doelmannen overeind. Het duurde tot halverwege de eerste helft voor de score werd geopend. Jelle Klap zette namens GOES de aanval op over de rechterflank. Sylvio Hage bereikte op slimme wijze Huib van Hecke, die op zijn beurt Sylvio diep stuurde.
    Met een schot in de verre hoek verraste hij doelman Jeroen Vrolijk (24’ 1-0).
    Na 9 wedstrijden op een rij, waarin GOES steeds op een 0-1 achterstand kwam, was daar op deze bijzondere dag, voor de 3e keer dit seizoen het openingsdoelpunt voor GOES ……
    Vanaf het doelpunt kabbelde de wedstrijd voort en dat zette zich voort na de rust.
    Na een uur spelen ontstond er rond de middellijn een opstootje. Toen de rookwolken waren opgetrokken bleek dat de DOVO-doelman én Sylvio Hage beiden geel hadden gekregen.
    Sylvio Hage, prima op dreef deze middag, had zijn vizier niet op scherp staan en had de wedstrijd veel eerder kunnen beslissen.
    Gianni Tiebosch schoot een vrije trap in de muur en de daaropvolgende counter van DOVO werd, gelukkig voor GOES, slecht uitgespeeld.
    In de slotfase, opnieuw een vrije schop op een “mooie plaats”. Huib van Hecke werd aangetikt en dat betekende de 2e gele kaart voor Lars Rebergen. Nu wist Gianni wel fraai te scoren (88’  2-0) en de euforie in het team was voelbaar.
    De jonge invaller Taylen Doesburg kreeg nog een grote kans, maar miste de bal.
    Gianni Tiebosch was door privé-omstandigheden, wat later aangesloten en kwam in de 25e minuut in het veld voor de geblesseerd geraakte Stefan de Bert.
    Voor de 3e keer dit seizoen werd “de nul”  gehouden. Na twee doelpuntloze 0-0 wedstrijden tegen Sportlust ’46 en Ajax, nu ook een “clean sheet” tegen DOVO. In alle 3 gevallen betrof het een thuiswedstrijd voor GOES.
    Resumerend: In de 15e competitiewedstrijd dit seizoen, de 1e overwinning.
    DOVO:  De Overwinning Voor Ons …….
    Een compliment voor de selektie en de staf en nu maar hopen dat de ommekeer zich doorzet….

Scheidsrechter: Dhr. S.C. Kraak (Piershil)    Assistenten: Dhr. J. Teunissen van Manen en dhr. T. Verboven.

GEEL: Oktay Öztürk (52’), Timo Pluk (57’), Jeroen Vrolijk (61’), Lars Rebergen (77’+ 87’), allen DOVO.
    Sylvio Hage (61’) , GOES.

GOES: Matthew Lentink; Jelle Klap, Stefan de Bert (25’ Gianni Tiebosch), Julian v.d. Kreeke, Renzo Roemeratoe; Reza Maipauw, Francis Kabwe Manengela, Ruben Hollemans; Huib van Hecke (90’+ 5’ Nino de Leeuw), Sylvio Hage, Souffiane el Ouazzani (72’ Taylen Doesburg).

Wisselspelers: Sven Mbikulu, Klaudio Dervishi, Raúl Witkam.

De foto's zijn van René van der Vliet