• De nieuwe trainer van vv G.O.E.S. JO19-1 stelt zich voor

18 aug 2020
  • Ik ben Krijn Saman, 68 jaar jong. woonachtig in Kruiningen en getrouwd met Lilian , twee kinderen Danielle en Stefan en vier kleinkinderen.

Ben het grootste deel van mijn loopbaan werkzaam geweest bij defensie als techneut. o.a. Bij de MLD ,  Fokker,  en de KLU  aan o.a. F16 en Chinook helikopters. De laatste jaren als instructeur eveneens aan  F16 en Chinook helikopters.  Geniet nu reeds twee jaar van mijn pensioen.

Hobby's zijn wielrennen , Schaatsen , muziek ( Blues , Rock, Country Blues en latin muziek)

ja, en een beetje uit de hand gelopen hobby “Voetbal” .

Heb bij Kruiningen alle jeugd teams doorlopen en met de A's afgesloten met een mooi kampioenschap op het nu huidige kunstgrasveld van Goes tegen Robur!

Zelf heb ik nooit hoger gespeeld dan 4e Klas KNVB in de tijd dat er ook nog een onderafdeling bestond.

Ben op m'n 25e bij Kruiningen begonnen met het trainen van jeugd. Heb uitgezonderd de F jes,

alle jeugd teams wel een keer  getraind en gecoacht.  Tussentijds de nodige trainers papieren gehaald nog volgens het oude systeem oefenmeester II en III  . waarvan het theorie examen nog in Utrecht plaats vond.  (zijn inmiddels niet meer geldig)

Na 10 jr. jeugd en 2jr. 2e selectie  v.v. Kruiningen was ik toe aan een nieuwe uitdaging en die kwam er bij de  v.v. Kapelle.  Mede door toedoen van Dhr. Verbrugge die daar ook de toenmalige A- Junioren trainde, Kwam ik voor de B- Junioren te staan op interregionaal niveau.  Met spelers van buiten af, en zonder dispensatie.

In begin flink aanpoten en ontliepen we het eerste seizoen ternauwernood de degradatie. Ben in totaal zo'n 12jaar met heel veel plezier werkzaam geweest als trainer bij de v.v. Kapelle,

hoofdzakelijk A en B junioren met als klapper het kampioenschap met de A's en daarop volgend  spelend in de 3e divisie landelijk . In deze periode is mijn kijk en visie op jeugdvoetval gevormd.

Mede door een rugblessure heb ik toen een punt moeten zetten achter deze leerzame en mooie periode.

Terug bij v.v. Kruiningen af en toe een beetje bijspringen daar waar nodig, in samenwerking met o.a. Jordan v. Langevelde. Een zeer enthousiaste jeugdtrainer.

Het jaar erop toch weer begonnen met het trainen van De B's. Op een doelpunt verschil na, net geen kampioenschap....zo gaat dat.

Verder in een samenwerkingsverband tussen Hansweerse Boys en Waarde,  met de B's  in drie jaar tijd van de vierde naar de derde klas geloodst en jawel in de laatste wedstrijd net geen kampioen geworden.

De afgelopen jaren terug bij Kruiningen wederom werkzaam geweest als jeugdtrainer.

Tevens maak ik daar ook deel uit van de zgn. klusploeg . En voorzie ik de velden van de nodige witte lijnen.

Aanvankelijk was het plan om een jaartje te gaan rond kijken , tenzij dat er iets op niveau zou komen.

Worden we kortgeleden gebeld door Dhr. Verbrugge,  betreffende de functie trainer /Coach Goes JO19-1. Spelend in de 1e klas.

Na een aantal oriënterende gesprekken met het jeugdbestuur waaruit blijkt dat v.v. Goes meer aandacht wil besteden aan het jeugdvoetbal is dit nu in samenwerking met collega trainer Daryll Acton mijn nieuwe uitdaging voor het komend seizoen en hoop ik op deze manier een steentje te kunnen bijdragen aan de jeugdopleiding van de v.v. Goes.

Hopelijk tot ziens!