• De koploper in de 3e periode was de volgende tegenstander van GOES. VVOG moest bestreden worden op hun eigen Sportpark “De Strokel” in Harderwijk.
De thuisclub, inmiddels opgeklommen naar een “veilige” 14e plaats, had in de laatste vier wedstrijden 10 punten behaald. Van deze vier telden de laatse drie wedstrijden, waarin 7 punten werden vergaard, voor de 3e periode. In deze periode was de stand bovenin:
    VVOG 3 7 pnt. (5 – 3)

DVS ’33 Ermelo 3 6 pnt. (9 – 4)

SteDoCo 3 6 pnt. (6 – 5)

HSV Hoek 3 6 pnt. (6 – 7)

GOES 3 5 pnt. (9 – 8)

Harkemase Boys3 5 pnt. (5 – 4)

Excelsior ’31 3 5 pnt. (4 – 3)

FC Lisse 3 5 pnt. (4 – 3)

VVSB 3 4 pnt. (6 – 6)
    Onder zomerse omstandigheden was het de thuisclub die als eerste gevaarlijk werd. Huib van Hecke liet een tegenstander uit zijn rug lopen, maar Matthew Lentink kon ten koste van een corner, erger voorkomen. Riad Elloukmani ging slordig met een kansje om en een vrije kopkans van Francis Kabwe Manengela, na een voorzet van Jelle Klap, werd verijdeld door keeper Wout Polhoud.
Een kopbal van Elloukmani belandde op de kruising en Renzo Roemeratoe schoot naast.
VVOG kwam als eerste op voorsprong. Jeremy de Graaf werd diepgestuurd op links en zijn voorzet werd afgerond door Dean van Ooijen (26’ 1-0). In de slotfase was VVOG dicht bij een volgende treffer. Na een magistrale hakbal ontstond een levensgrote vrije schietkans, maar het schot ging naast.
GOES deed het wat effectiviteit betreft beter. Stefan de Bert bediende Huib van Hecke met een diepe bal en uit een moeilijke hoek schoot hij hoog in het dak van het doel, keihard de gelijkmaker binnen (45’ 1-1).
VVOG kon niet lang na de rust weer op voorsprong komen. Een diepe bal werd doorgekopt en Jeremy de Graaf kon alleen op Lentink afgaan. De GOES-keeper wist de bal te keren. Niet veel later was het aan de andere kant wel raak. Francis Kabwe Manengela, terug van een schorsing, wist Polhoud wel te passeren
(50’ 1-2). De vreugde was van korte duur, want even later was het opnieuw de Graaf, die nu wel in een 1 op 1 situatie wist af te ronden (53’ 2-2).
Het duurde tot de 80e minuut vooraleer er weer werd gescoord. Wel waren er in de tussenliggende periode kansjes voor beide ploegen, maar Ruben Hollemans wist, nadat Lentink al was gepasseerd, alsnog redding te brengen.
Sylvio Hage, op de weg terug na een blessure, kwam in het veld voor Huib van Hecke en was niet lang daarna succesvol. Hij reageerde attent op een verre trap van Lentink en in de korte hoek zette hij GOES voor de tweede maal op voorsprong (80’ 2-3).
En weer was de vreugde van korte duur. Jeremy de Graaf wist met een geplaatse bal de achterstand weg te poetsen (87’ 3-3).
Voor de derde achtereenvolgende keer leek een wedstrijd van GOES op 3-3 te eindigen, maar Jelle Klap besliste anders. Op het eind van de reguliere speeltijd, kopte hij, na een corner van Gianni Tiebosch, de winnende treffer binnen (90’ 3-4).
VVOG deed er in de extra tijd nog van alles aan om weer langszij te komen, maar Jeremy de Lange schoot in het zijnet.

Samen met FC Lisse is GOES de enige club, die in de laatse vijf wedstrijden ongeslagen is.
Bovendien is GOES nu medekoploper in de 3e periode.
De stand:
    Harkemase Boys 4 8 pnt. (10 – 5)

Excelsior ’31 4 8 pnt. ( 7 – 4)

GOES 4 8 pnt. (13 – 11)

FC Lisse 4 8 pnt. ( 5 – 3)

ACV 4 7 pnt. ( 8 – 5 )

VVSB 4 7 pnt. ( 8 – 6)

VVOG 4 7 pnt. ( 8 – 7)

Sportlust ’46 4 7 pnt. ( 3 – 2)
    A.s vrijdag, aanvang 20.00 uur, de Zeeuwse “derby” GOES – HSV Hoek.
Komt dat zien ………
    Scheidsrechter: Dhr. S. v.d. Vrande (Driel).

Assistenten: Dhr. C.S. Hoogland (Wijdenes) en dhr. I. Groothuismink (Raalte).
    GEEL: Milan Hoogstege (62’), VVOG.
    GOES: Matthew Lentink: Renzo Roemeratoe (46’ Julian v.d. Kreeke), Stefan de Bert, Ruben Hollemans, Jelle Klap; Gianni Tiebosch, Sven Mbikulu (89’ Guillaume Clinckemaillie), Reza Maipauw, Huib van Hecke (67’ Sylvio Hage); Francis Kabwe Manengela, Riad Elloukmani (77’ Souffiane el Ouazzani)
    Wisselspeler: Klaudio Dervishi.