• Seizoen voor GOES (Zo.) van start.

Het seizoen 2022-2023 is nu echt van start gegaan. Na enkele trainingen stond de eerste oefenwedstrijd op het programma.
    Tegenstander op “Het Schenge” was het Belgische KVC Sint Eloois Winkel Sport, uitkomend op het hoogste amateurniveau in dat land.
    De technische staf had de volgende formatie samengesteld:
    Matthew Lentink; Dany van Dijk, Stefan de Bert, Wout den Engelsman, Dangelo Martien; Tim de Winter, Renzo Roemeratoe, Steven Smulder; Erwin Franse, Daniël Wissel, Francis Kabwe Manengela.
    Na een onderhoudende eerste helft brak de rust aan met een 0-0 stand.
    GOES wist goed stand te houden op een warm sportpark. Matthew Lentink wist enkele gevaarlijke inzetten uit het doel te houden.
    De thuisclub zag verschillende aanvallen op het laatste moment mislukken door onzorgvuldigheid.
    In de slotfase kopte Wout den Engelsman, na een corner, de bal diagonaal langs de paal.
    Een “rondje” langs de GOES-supporters leverde louter positieve reacties op …..
    Na de pauze bleven Francis (Claude de Smit) en Dangelo (Reza Maipauw) in de kleedkamer achter.
    De ruimtes op het veld werden groter en het was duidelijk te merken dat de bezoekers al meer trainingsarbeid hadden verricht.
    Na één uur spelen werd Daniël Wissel, de nieuwe aanvoerder, vervangen door Ryleigh Doesburg en Steven Smulder door Jesse Kalwij. De aanvoerdersband ging naar Reza Maipauw.
    De grootste kans was voor GOES. Erwin Franse werd diepgestuurd, maar één op één bleek de doelman de beste (69’).
    Niet veel later  kwam Winkel Sport op voorsprong. Een voorzet van rechts werd bij de eerste paal slim binnengetikt door Dirk-Jan Dewaegemaeker (75’ 0-1).
    In het laatste kwartier liepen de “zuiderburen” nog uit naar 0-4. Balverlies van Wout den Engelsman op het middenveld leidde de 0-2 in van Tibo Vandevelde (78’). Een verre bal werd door Timon Vandendriessche over Matthew Lentink geschoten (80’ 0-3) en Fries Deschilder “soleerde’in “de 16” naar 0-4 (87’).
    Na een aktie van Erwin Franse kopte Claude de Smit nog over en dat was meteen het laatste wapenfeit.
    Mitchell de Nooijer, Timo Lijbers en Eys Murre waren niet beschikbaar en doelman Dion Aerssens kwam deze wedstrijd niet in aktie.

Scheidsrechter: Niels Boel (Middelburg).
    Assistenten: Raymond Gerrits (Middelburg) en Ferdinand Meliefste (Oost-Souburg).

De volgende oefenwedstrijd is a.s. zaterdag tegen Jong Feyenoord. Aanvang 19.00 uur.

In deze wedstrijd wordt afscheid genomen van aanvoerder Ruben Hollemans, die na 7 seizoenen bij vv GOES, terug gaat naar z’n  “ oude “ club Serooskerke.

Komt allen ………

Foto's: Renè van der Vliet