• Het Europees Kampioenschap voetbal gaat volgens de UEFA zéker door. Dit heeft de organisator onlangs laten weten. Het is nog wel de vraag in welke vorm het toernooi georganiseerd zal worden. Het Nederlands Elftal komt natuurlijk ook in actie en speelt in de groepsfase tegen Oostenrijk, Oekraïne en Noord-Macedonië.

Toernooi in twaalf steden

Het EK zou eigenlijk in 2020 georganiseerd worden in twaalf verschillende steden door heel Europa. Ook Amsterdam is een van de speelsteden, Oranje speelt daar alle groepswedstrijden. Het is echter nog de vraag of het toernooi in de huidige vorm doorgaat. Het coronavirus gooit namelijk roet in het eten.

Het zou zomaar kunnen dat het EK 2021 in één gebied of -land georganiseerd gaat worden om het aantal reisbewegingen te beperken. Dit was eerder al het geval in de Champions League (Lissabon) en de Europa League (Ruhrgebied). Het EK start op vrijdag 11 juni.

Nederlands Elftal speelt in Amsterdam

Amsterdam is dus één van de speelsteden waar gespeeld wordt. Het Nederlands Elftal speelt zelfs alle drie de groepswedstrijden in de Johan Cruijff Arena. Onder voorbehoud dat het coronavirus niet opnieuw roet in het eten gooit.

Bram Veremeer,
    redacteur EKvoetbal.nl