• In het TOTO KNVB-bekertournooi kreeg GOES in de tweede kwalificatieronde competitiegenoot DOVO uit Veenendaal op bezoek. De winnaar van deze wedstrijd plaatst zich voor het hoofdtournooi.
    Aanvoerder Ruben Hollemans moest in de warming-up afhaken, waardoor Reza Maipauw zijn plaats in het centrum van de verdediging weer kon innemen, naast Julian v.d. Kreeke.
    Dat Ruben niet in actie kon komen mag gerust een bijzonderheid genoemd worden.
    In het seizoen 2015-2016 maakte de nu 28-jarige middenvelder zijn debuut in de hoofdmacht van GOES, dat speelde in de 1e klasse C.
    Sinds die tijd speelde GOES 182 officiële wedstrijden, verdeeld over 150 competitie-, 21 beker- en 11 nacompetitiewedstrijden. Ruben kwam in 178 wedstrijden in actie en miste tot aan de wedstrijd tegen DOVO dus slechts 4 wedstrijden.
    Twee wedstrijden schorsing in zijn debuutseizoen en de wedstrijd Halsteren-GOES in 2017-18 wat betreft de competitie en de bekerwedstrijd GOES-Bruse Boys, ook in 2015-16.
    Slechts één keer kwam hij als invaller in het veld en de laatste vier seizoenen speelde hij alle wedstrijden mee …… Kortom, zijn afwezigheid in het veld moest ook nog gecompenseerd worden.
    Voor de neutrale toeschouwers moet het een boeiende en onderhoudende wedstrijd geweest zijn, met veel actie voor beide doelen en schitterende doelpunten.
    De opening was voor DOVO. Een gevaarlijke voorzet, nog in de 1e minuut, werd ternauwernood gemist.
    GOES beet van zich af. Huib van Hecke en Sylvio Hage bezorgden Sven Mbikulu een goede schietkans, maar de bal ging hoog over.
    Na een uitgespeelde DOVO-aanval wist Matthew Lentink een schot van Matthijs van Nispen uit zijn doel te houden en ook een schuiver van Oktay Öztürk werd een prooi voor de GOES-doelman.
    Riad Elloukmani schoot de bal, na een steekbal van Gianni Tiebosch, in het zijnet. Jelle Klap won een kopduel en zette Sylvio Hage aan het werk. Na een passeeractie trok hij de bal terug op Huib van Hecke, die net niet kon afdrukken. Amper één minuut later speelde Sylvio de bal door de benen van zijn tegenstander, maar schoot hij op de paal. GOES bleef aandringen en eerst was het Sylvio wiens schot werd geblokt, waarna Huib van Hecke in balbezit kwam. Hij “poortte” zijn tegenstander en werd ten val gebracht. Penalty !! Gianni Tiebosch benutte deze feilloos en schoot de bal hoog in de linkerbovenhoek (57’ 1-0).
    DOVO herpakte zich en Sabir Achefay ontdeed zich op het middenveld gemakkelijk van twee GOES-spelers en haalde verwoestend uit. De bal zeilde van ruim 30 meter in de rechterbovenhoek en de stand was weer in evenwicht (75’ 1-1).
    DOVO- invaller Nick de Bondt gaf vanaf links een voorzet en hoog opspringend kopte Nick Hak schitterend zijn ploeg op voorsprong (83’ 1-2).
    Ver in de extra tijd bereikte Gianni Tiebosch vanaf links Reza Maipauw maar de jonge GOES-verdediger kopte op de lat …..
    DOVO dus wel in “de koker” bij de loting in het hoofdtournooi om de TOTO KNVB beker en GOES kan zich richten op de competitie, waar ook nog werk aan de winkel is. Het vertoonde spel geeft in ieder geval vertrouwen voor het verdere verloop.

Scheidsrechter: H.C. A. Michielsen. Assistenten: R. van Marrewijk en M. Fieret.
    GEEL: Gianni Tiebosch (60’), GOES.
    Kevin Greeven (34’), Nick Hak (63’) en Bart Westerlaken (90’+ 2’), allen DOVO.

GOES: Matthew Lentink; Jelle Klap©, Reza Maipauw, Julian v.d. Kreeke, Renzo Roemeratoe; Riad Elloukmani, Sven Mbikulu, Gianni Tiebosch; Huib van Hecke, Sylvio Hage, Souffiane Ouazzani (61’ Guillaume Clinckemaillie).
    Wisselspelers: Stefan de Bert, Ruben Hollemans, Francis Kabwe Manengela, Klaudio Dervishi.

Jan Tierie