• In de vijfde competitiewedstrijd kreeg GOES bezoek van “rode lantaarndrager”  De Dijk uit Amsterdam.
    De club is opgericht op 1 juni 1999, na een fusie tussen Rood-Wit A en ASV Schellingwoude.
    De tegenstander begon ook nog eens “verzwakt” aan de wedstrijd, want trainer André Teuling had twee potentiële basisspelers buiten de ploeg gehouden, omdat ze te laat bij het vertrekpunt arriveerden …….
    Al vanaf minuut één nam GOES het heft in handen en dat resulteerde binnen 11 minuten in vier corners én een vrije schop “randje 16”.
    Een doelpunt hing in de lucht en dat viel in de 17e minuut. Goed drukzetten van Timo Lijbers waarvan Erwin Franse profiteerde en doelman Cle Vos de Mooij verraste met een laag schot (1-0).
    Nog eens 17 minuten later viel ook het tweede doelpunt. Een “steekbal” van Daniël Wissel bereikte Mitchell de Nooijer, die afrondde (34’ 2-0).
    De score had in de eerste helft nog op kunnen en moeten oplopen, maar de doelman van de bezoekers had enkele prima reddingen bij o.a. een schot van Steven Smulder (via de paal corner) én een kopbal van Stefan de Bert. Rust 2-0.
    In het begin van de tweede helft viel al vrij snel de uiteindelijke beslissing. Daniël Wissel kreeg de bal aangespeeld en assistent-scheidsrechter André Dorsman stak resoluut de vlag de lucht in.
    Scheidsrechter Collé had echter geconstateerd dat de bal via een verdediger kwam en liet doorspelen,
    terwijl de bezoekers stopten. Zelden zal Daniël Wissel zoveel tijd hebben gekregen om de doelman te passeren en te scoren (48’ 3-0).
    GOES nam na dit doelpunt duidelijk “gas terug”, wat resulteerde in een slaapverwekkende vertoning, die net zo goed schriftelijk afgehandeld had kunnen worden.
    Stefan de Bert kopte de bal naast, na een corner, Tim de Winter zag zijn doelpoging mislukken en Steven Smulder wist een pass van Erwin Franse, na een passeeractie, niet goed te controleren, waardoor een doelpoging uitbleef.
    Reza Maipauw onderscheidde zich met een prima sliding in het eigen strafschopgebied, waarmee aan een gevaarlijke aanval een eind werd gemaakt.
    Aan de andere kant schoot Daniël Wissel nog op de buitenkant van de paal en werd een mogelijke handsbal van de doelman van de gasten, net buiten het strafschopgebied, weggewuifd.
    Wout den Engelsman wist ook nog een gevaarlijke aanval te elimineren en in de extra tijd zette hij zich achter een vrije schop. De bal belandde in het twee-mans muurtje ….
    Voor de verdediging, met Matthew Lentink als sluitpost, betekende het al de 3e “clean-sheet”  in vijf wedstrijden.
    Trainer Dennis de Nooijer wisselde er lustig op los in de tweede helft en bracht vijf verse krachten in.
    Alleen Dion Aerssens en Ryleigh Doesburg kwamen niet in actie, terwijl Dany van Dijk geblesseerd was.
    Volgende wedstrijd Poortugaal-GOES.
    De tegenstander eindigde vorig seizoen in de Hoofdklasse A op de 8e plaats en nu bevind de club zich op plaats 13 in de ranglijst én zijn ze in de thuiswedstrijden nog ongeslagen ……..

Scheidsrechter: Dhr. R.J. Collé (Leerdam).
    Assistent-scheidsrechers: Dhr. I.J. Larijn (Dordrecht) en dhr. A. Dorsman (Barendrecht).

GEEL: Ruben van Dam (30’), Hjalmar Oomens (68’) en Prince Owusu (89’), allen De Dijk.

GOES: Matthew Lentink; Renzo Roemeratoe, Stefan de Bert, Wout den Engelsman, Dangelo Martien
    (49’ Reza Maipauw); Mitchell de Nooijer (71’ Claude de Smit), Steven Smulder (81’ Jesse Kalwij), Timo Lijbers (81’ Eys Murre); Erwin Franse, Daniël Wissel, Tim de Winter (71’ Francis Kabwe Manengela).
    Jan Tierie.

Foto's: René van der Vliet