• Beste leden, ouders/verzorgers en bezoekers van vv Goes,

We zijn blij dat we weer kunnen starten met het nieuwe voetbalseizoen.

Dit seizoen zal er wel veel anders zijn i.v.m corona, zoals u zult begrijpen. Op het veld kunnen nog wel dezelfde leuke en sportieve wedstrijden plaatsvinden, maar om en buiten het veld gelden andere regels dan voorheen.

Als bestuur volgen we de regels en adviezen van RIVM/ KNVB en NOC*NSF en willen de regels die specifiek voor onze club gaan gelden hieronder met u delen. Het volgen en handhaven hiervan is niet een taak van het bestuur alleen, maar wij vragen medewerking van jullie allemaal. Samen kunnen we er dan voor iedereen een leuk, gezellig en sportief seizoen van maken!

Trainingen
    Voor ouders geldt het dringende advies om uw kind(eren) te brengen en te halen en niet tijdens de trainingen aanwezig te zijn. Buiten het veld geldt de regel om bij iedereen vanaf 18 jaar om 1,5m afstand te houden, dus ook bij coaches/trainers op het veld.

Wedstrijden
    Op wedstrijddagen is publiek van harte welkom en dan gelden voor iedereen de algemene corona-regels op ons sportcomplex : iedereen vanaf 18 jaar houdt 1,5 meter afstand, niest/hoest in de ellenboog en schreeuwt/zingt niet, maar een heel hard applaus na een prachtige actie of doelpunt mag wel. En de regel is: bij klachten kom je helemaal niet. Er zullen op het terrein signaleringen zijn om iedereen aan de 1,5m afstand te herinneren en wij vragen u ook om elkaar er vriendelijk aan te herinneren indien nodig.

Op wedstrijddagen zullen kleedkamers en onze kantine geopend zijn en zullen er dispensers met ontsmettingsmateriaal bij de ingangen zijn, in de kantine  wordt een doorlopende bar gecreëerd. Er zal hiervoor een duidelijke looproute worden aangegeven en er zullen tot 100 mensen maximaal tegelijk in de kantine aanwezig mogen zijn met vaste zitplaatsen, en ook daar geldt de 1,5m afstand-regel vanaf 18 jaar. Verder blijft het advies om bij voorkeur thuis te douchen, het is na de wedstrijd wel mogelijk op de vereniging, maar ook met beperkt aantal personen per kleedruimte. Dus kan het voorkomen om het team op te splitsen over meerdere kleedkamers. Wedstrijdvoorbesprekingen kunnen ook alleen plaatsvinden indien er bij personen vanaf 18 jaar voldoende afstand gehouden kan worden. Voor uitwedstrijden volgen wij het dringende advies vanuit de KNVB om in een auto met mensen uit niet hetzelfde huishouden mondkapjes te dragen bij personen vanaf 13 jaar, wij verzoeken dit per team met de trainer /leider en ouders bij de start van het seizoen goed af te stemmen zodat iedereen zich prettig en niemand zich onveilig voelt.

Daarnaast vragen we om als team en trainer je te houden aan de bij de uit vereniging geldende regels, die mogelijk  kunnen afwijken van onze regels.

Verder willen wij onze vereniging geheel corona-vrij houden en verzoeken iedereen zijn gezond verstand te gebruiken en om alle overige regels vanuit de overheid aan te houden. Mocht u terug komen uit een land dat corona code oranje/rood heeft, dan blijft u  thuis in quarantaine en heeft u geen direct contact met uw team- of clubgenoten en bij klachten bij u zelf of een positieve test in uw directe omgeving komt u ook helemaal niet naar de vereniging.

Zoals we allemaal afgelopen maanden hebben gemerkt kunnen regels veranderen en dit kan ook gedurende het seizoen gebeuren.  We beginnen als vereniging dit seizoen enthousiast met de hierboven omschreven regels en rekenen op uw medewerking. Mochten er zaken veranderen dan houden wij u op de hoogte. Het is dit seizoen dus ook raadzaam om extra de informatie op onze club website en onze Facebook en Instagram goed te volgen.

Handhaven van deze bovenstaande regels kunnen wij als bestuur echt niet alleen doen. Spreek elkaar aan en vooral: neem eigen verantwoordelijkheid door je aan deze regels te houden. Gebruik je gezond verstand!

Ook al schat je de kans dat er via jou besmettingen plaatsvinden misschien "klein” in, de gevolgen kunnen zeer groot zijn; het zou kunnen betekenen dat we alsnog niet kunnen voetballen dit seizoen. We moeten het met z’n allen doen!

Maak er een mooie, sportieve en vooral veilige start van de competitie van!