• GOES is er ook in de derde thuiswedstrijd van dit seizoen niet in geslaagd om de punten op “Het Schenge” te houden. Na twee doelpuntloze  0-0 wedstrijden, tegen Sportlust ’46  en Ajax, leden  “de mannen van Kevin Hollander” nu een kleine 1-2 nederlaag.
    Het wordt zo langzamerhand een repeterend verhaal. Redelijk tot goed veldspel, kansen en kansjes creëren maar niet benutten én gemakkelijk doelpunten tegen krijgen.
    De ruststand brak aan met een 0-0 stand, wat mede te danken was aan Matthew Lentink, die met prima reddingen, eerst Quincy Veenhof (vrije schop van ca. 30 meter), de ingevallen Stef Nijland en daarna Benjamin Roemeon van scoren af wist te houden.
    Voor de thuisclub lieten eerst Reza Maipauw (mislukt schot) en daarna Huib van Hecke (redding doelman Melvin van de Beeten) na om GOES op voorsprong te brengen.
    Na de rust was de kopbal van Sylvio Hage, na een voorzet van Renzo Roemeratoe, te zacht om de doelman te verontrusten en daarna kreeg GOES de “bijna traditionele kopgoal”  tegen.
    Doelman Lentink twijfelde bij een vrije schop van Nijland om uit zijn doel te komen en aanvoerder Tarik Evre kopte eenvoudig de openingstreffer binnen (57’ 0-1). Niet veel later zette Stef Nijland met een no-look-pass Adriaan Kruisheer achter de verdediging, die doelman Lentink omspeelde en uit een moeilijke hoek de voorsprong verdubbelde (65’ 0-2).
    De doelpunten van DVS ’33 werden voorafgegaan door ongelukkige GOES-momenten. Bij de eerste goal verkeek Jelle Klap zich bij de zijlijn op een stuitende bal en kon alleen door een overtreding te maken op Roemeon, het eerste gevaar keren, maar uit de vrije trap van Nijland viel de 0-1 en bij de tweede goal was de op de grond liggende Huib van Hecke ongelukkig bij zijn verdedigende actie door de bal in de voeten van Nijland te spelen, die daarna de 0-2 voorbereidde met een steekpass.
    Gianni Tiebosch bracht binnen drie minuten de spanning terug. Doelman van de Beeten verkeek zich op de vrije trap van Gianni en mede door een verraderlijke stuit verdween de bal in het doel (67’ 1-2).
    Het “slotoffensief” van GOES bleef uit. De ingevallen Guillaume Clinckemaillie kreeg in de slotfase een goede schietkans, na een boogballetje van Huib van Hecke, maar miste de bal half …..
    De competitie begon met drie gelijke spelen, gevolgd door drie nederlagen. Als er nu drie overwinningen zouden volgen, spreekt niemand meer over de belabberde start van de competitie…….
    We gaan het zien!!

Scheidsrechter: R.N. de Cock (Tilburg)
    Assistenten: J.A. Koorneef en M.T. Ritsema.

GEEL: Jelle Klap (56’) en Ruben Hollemans (90’+ 3’), beiden GOES.
               Koen Vloedgraven (68’).

GOES: Matthew Lentink; Jelle Klap, Reza Maipauw (71’ Julian v.d. Kreeke), Ruben Hollemans, Renzo Roemeratoe; Sven Mbikilu (78’ Guillaume Clinckemaillie), Hiep Nguyen (21’ Souffiane El Ouazzani), Gianni Tiebosch; Huib van Hecke, Sylvio Hage, Riad Elloukmani.

Wisselspelers: Stefan de Bert en Klaudio Dervishi.

De foto's van René van der Vliet zijn hier te bekijken

Pupil van de week was Edzel van de Poll

De ballenjongens kwamen deze wedstrijd van de Colijnsplaatste  boys uit Colijnsplaat