• Een zonnige dag, een mooie wedstrijd om naar te kijken.
    Meer dan 1 punt werd er vandaag helaas niet gepakt.

De Harkemase Boys hadden de verre reis vanuit Friesland ondernomen voor de wedstrijd op 2e Paasdag tegen GOES. Enkele feiten vooraf:
    De “Boys” hadden j.l. donderdag, 14 april 2022, de thuiswedstrijd tegen DOVO, die gepland stond op zaterdag 16 april, gewonnen met 1-0.
    Daaraan voorafgaand werd er in 13 wedstrijden achtereen !!!!! niet gewonnen. Zes gelijke spelen en zeven nederlagen waren aanleiding om per direkt afscheid te nemen van de trainer.
    Ook de laatste zeven uitwedstrijden leverden geen “driepunter” op.
    De thuiswedstrijd tegen GOES was geëindigd in een 3-3 gelijkspel. Tot zover de beslommeringen vooraf.

Op een zonovergoten sportpark “Het Schenge”  werd er vóór aanvang van de wedstrijd één minuut stilte in acht genomen i.v.m. het overlijden van ons gewaardeerd  GOES-lid Jan Wijnands.
    Voor de zoveelste keer kwam GOES weer op achterstand. In de as van het veld speelde Joris Voets de bal diep op Jelle Jan de Graaf, die met een bekeken schuiver de hoek wist te vinden (22’ 0-1).
    Met nog een handvol seconden (van de reguliere speeltijd) op de klok, kwam de thuisclub langszij.
    Gianni Tiebosch speelde met een “wippertje” Jelle Klap aan. De opgekomen linksback gaf een prima voorzet, die door zijn compaan op rechts, de rechtsback dus, Renzo Roemeratoe werd ingekopt (45’ 1-1).
    Direkt na de rust nam GOES de leiding. Een afgeweerde corner kon opnieuw worden ingezet door Gianni Tiebosch. Zijn voorzet, nu met links, werd fraai ingekopt door aanvoerder Ruben Hollemans (47’ 1-1), die daarmee zijn allereerste officiële doelpunt van dit seizoen scoorde.
    Zoals bekend sluit Ruben zijn periode bij GOES, na zeven seizoenen, aan het eind van deze competitie af en gaat terug naar zijn “ oude liefde” Serooskerke.
    We hopen dat hij en zijn medespelers een verdiend afscheid kunnen bewerkstelligen ……

De voorsprong  was niet van lange duur. Jelle Klap veroverde op de achterlijn de bal en wilde deze “ruimen”. Ongelukkigerwijs ging de bal schuin voorlangs het doel. Via een medespeler kwam de bal bij Mart Dijkstra, die van ver met “buitenkant rechts” de bovenhoek vond (57’ 2-2).
    Op het moment dat heel GOES appelleerde voor een handsbal in het strafschopgebied van de gasten, liet de scheidsrechter doorspelen. De sterke Jhurrey Margaritha wist, ondanks hevige tegenstand, zijn ploeg opnieuw op voorsprong te schieten (73’ 2-3).
    Nu moest GOES alweer proberen de achterstand weg te werken en dat lukte. Een aanval, opgebouwd vanaf Matthew Lentink en voortgezet door Ruben Hollemans en Gianni Tiebosch, bracht de bal bij Hiep Nguyen. Met een afgemeten dieptepass bereikte hij Huib van Hecke, die de stand weer in evenwicht schoot (77’ 3-3).
    In het restant van de tweede helft ging het nog bijna mis voor GOES. Een fraai afstandsschot stuitte via de onderkant van de lat terug het veld in, waarna Matthew Lentink de rebound wist te stoppen.
    In de slotminuut schoot Berwout Beimers de bal net naast het, door Lentink verlaten doel.
    Voor de 2e maal in 48 uur een 3-3 gelijkspel voor GOES.
    Het ene gelijkspel is het andere niet en dat was goed af te lezen aan de gezichten van de complete selectie.
    Volgende keer beter ….

Scheidsrecher: Dhr. L. Tissingh (Heerlen).
    Assistenten: Dhr. D. van Berk (Maasdijk) en dhr. R. Leenstra (Heerhugowaard).

GEEL: --------

GOES: Matthew Lentink; Renzo Roemeratoe, Stefan de Bert, Ruben Hollemans, Jelle Klap; Gianni Tiebosch, Sven Mbikulu, Reza Maipauw, Huib van Hecke; Souffiane el Ouazzani (74’ Guillaume Clinckemaillie), Riad Elloukmani (61’ Hiep Nguyen).

Wisselspelers: Julian v.d. Kreeke, Klaudio Dervishi.

Foto's: René van der Vliet